فیلم | وظیفه خود را پیدا کنیم
کد خبر: 4209149
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
حُسن یوسف/ 12

فیلم | وظیفه خود را پیدا کنیم

یک محقق سبک زندگی گفت: بعضی از ما فکر می‌کنیم موفقیت یعنی اینکه به یک مقام و امکاناتی برسیم و بعد شروع کنیم، در حالی که در داستان حضرت یوسف(ع) می‌بینیم ایشان در زندان هم برای خود رسالت و وظیفه‌ای تعریف کرده و با انگیزه آن را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام حسین عباسی اصل

به گزارش ایکنا از خوزستان، مجموعه «حُسن یوسف» راهکارهایی برگرفته از داستان حضرت یوسف(ع) برای مقابله با خشم، حسادت و افسردگی است که از سوی حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل، محقق سبک زندگی ارائه می‌شود.

عباسی‌اصل در قسمت دوازدهم این مجموعه که از سوی اندیشکده سبک زندگی اسلامی تهیه شده است با بیان اینکه در افسردگی، فرد انگیزه ادامه زندگی را از دست می‌‌دهد و زمین‌گیر می‎‌شود، گفت: انسان باید خود را از این آسیب نجات دهد. حضرت یوسف(ع) با وجود مشقت‌هایی که در زندگی به آن دچار شد، می‌توانست شخصی غمگین و افسرده باشد. ایشان پس از اینکه از چاه نجات پیدا کرد، چند سال بعد، به جهت نپذیرفتن خواسته زلیخا سال‌ها به زندان افتاد، با وجود این، دچار افسردگی نشد: «يَا صَاحِبَيِ السِّجْنِ أَأَرْبَابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ» (یوسف، 39).

حضرت یوسف(ع) در زندان هم برای خود رسالت و وظیفه‌ای تعریف کرده است. رسالت ایشان این است که دیگران را به راه راست دعوت کند و دست دیگران را بگیرد و از انحراف نجات بدهد. حضرت یوسف(ع) به این دلیل دچار افسردگی نشد چون برای خود رسالتی تعریف کرده است که باید آن را انجام بدهد؛ چه بالای تخت پادشاهی برای هزاران نفر باشد یا ته زندان برای سه نفر باشد، برای او فرقی نمی‌کند. 

بعضی از ما فکر می‌کنیم موفقیت یعنی اینکه به یک نقطه و مقام و امکاناتی برسیم، بعد شروع کنیم. این درست نیست. حضرت یوسف(ع) وظیفه‌اش را در این عالم می‌داند و آن را در هر شرایطی انجام می‌دهد. ما از تلاش حضرت یوسف(ع) یاد می‌گیریم که اهل پیدا کردن وظیفه‌مان باشیم، به آن عمل کنیم و با انگیزه حرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha